SEO – ez a misztikus három betű. Sokan beszélnek róla, de sajnos kevesen foglalkoznak vele igazán.

Ebben a cikkünkben megpróbálunk nektek kedvet csinálni, ahhoz, hogy kicsit komolyabban vegyétek a weboldalatok keresőoptimalizálását és meglássátok a benne rejlő üzleti lehetőségeket. Különös tekintettel az ügyfélszerzésre, a vásárlások felpörgetésére és a kedvezőbb megtérülésre.

1. A SEO teljes mértékben beépül a marketing tölcséredbe

A marketing tölcsér bemutatja azt az utat, amit a fogyasztó megtesz. Kezdve onnan, hogy először hall rólad, egészen addig amíg a márka “képviselőjévé” nem válik.

Talán az összes lépés közül az első a legfontosabb. Ha a fogyasztó nem ismer, akkor nem is fog nálad vásárolni. Ahhoz, hogy a fogyasztó rád leljen, ott kell lenned az első oldalon, és ebben segít neked a SEO. Ez elég magától értetődő.

Viszont nagyon lényeges, hogy nem szabad itt megállni és nyugtázni a napot. Egy érdeklődési fázisban lévő ember nem fog konvertálni.

Ha vásárlásra akarod bírni a látogatókat, akkor szépen lassan át kell őket segítened a tölcsér egyes lépésein és ehhez tudnod kell, hogy melyik fázisban hogyan viselkednek.

Az érdeklődési szakaszban inkább általános kulcsszavakra fókuszálsz, ezekre írsz tartalmat, amivel általában a blogodba esnek be az emberek, és innen próbálod tovább terelni őket.

A megfontolási szakaszban már villantod a lenyűgöző termékképeid, a különböző funkciókat és ezekre próbálsz meg minél előbb rangsorolni. Itt már nem csak a tartalmi SEO fontos, de képbe jön a technikai SEO is. Kiemelten fontossá válik a weblap gyorsaság, az oldal felépítés, a belső linkeltség stb. a minél gördülékenyebb tartalom fogyasztáshoz.

És ez így megy tovább egészen a vásárlásig, ami után már egyéb eszközök állnak rendelkezésedre a vásárlók megtartására és visszacsalogatására.

 

2. A SEO növeli a bizalmat és a hitelességet

A 21. században az olyan push marketing technikák, mint a hideg hívások már teljesen elavultak, és abszolút hatékonytalanná váltak. Az igazán sikeres cégek nem tolják magukat az ügyfél elé, hanem megvárják, amíg az ügyfél “talál rájuk”. Persze, ezt nem ölbe tett kézzel, hátradőlve teszik.

A SEO a pull marketing stratégiák egy nagyon fontos eleme, főleg a korai fázisokban. Mivel itt hirdetésről szó sincs, hanem egy márkafüggetlen algoritmus rangsorolja a találatokat a böngészőben, olyan mutatók alapján, mint:

  • Kulcsszó relevancia
  • Weblap gyorsaság
  • Weboldal spam tartalma
  • Weboldal forgalma
  • Folyamatos, friss tartalomszolgáltatás
  • Biztonsági protokollok megléte
  • Weboldalra mutató linkek száma

Az emberek sokkal inkább hajlandóak ezekre a találatokra támaszkodni, mert tudják, hogy olyan minőségi tartalomra számíthatnak, amelyre épp az adott pillanatban szükségük van.

 

3. A SEO, mint forgalommotor

Ha forgalomról beszélünk, sokan egyből a közösségi médiára gondolnak. Pedig az emberek a legtöbb idejüket böngészéssel és email nézegetéssel töltik a weben. Mennyiségben ez azt jelenti, hogy az organikus keresések akár 300%-kal nagyobb forgalmat generálnak, mint a közösségi média felületek.

És itt még szóba sem jött a minőség. Nézz rá a Google Analytics adataidra és látni fogod, hogy az olyan minőségi mutatószámok, mint a visszafordulási arány, vagy az oldalon eltöltött idő messze felül fogja múlni a fizetett hirdetéseket, de sok esetben még a közösségi médiát is.

Ehhez viszont kiemelkedően jó tartalomra van szükséged, és jól átgondolt SEO stratégiára.

 

4. Kerülj SEO-val a figyelem középpontjába!

Már megy egy ideje a weboldalad, de nem jutsz egyről a kettőre, még mindig többnyire a 10. hely körül botorkálsz. Hogyan tudnál feljebb jutni?

SEO technikákkal tulajdonképpen sok olyan tevékenységet hajthatunk végre, amellyel “ráncfelvarrjuk” a weboldalunk. Az egyik ilyen a tartalom audit.

Sokszor hiányzik pár kulcsfontosságú dolog az oldaladról, mint egy H1 címsor, vagy képek alt textjei, amelyeket könnyedén pótolhatsz. De a különböző metrikákból (CTR, visszafordulási arány, külső/belső hivatkozások, oldalon töltött idő) olyan következtetésekre is juthatsz, hogy igazából csak egy kis linktámogatás kell az oldaladnak, ahhoz hogy top szereplő legyen.

Miután ezeket rendezted, már csak egy kis támogatás a közösségi médiában, hírlevélben és ott leszel a rivaldafényben.

 

5. SEO-val a szorosabb ügyfélkapcsolatokért

A SEO elengedhetetlen része a minőségi tartalomgyártás. A minőségi tartalomgyártás pedig egyet jelent a fogyasztók bizalmának és szeretetének megnyerésével.

A bloggal rendelkező üzleti oldalak 55%-al több látogatót vonzanak, mint akik nem blogolnak. Még megdöbbentőbb, hogy a bloggal rendelkezőknek átlagosan 434%-al több indexelt oldaluk van, ez hatalmas szám. (Forrás: Hubspot)

 

És ne felejtsd el, a párbeszédhez legalább két fél kell. Vond be látogatóid a tartalomgyártásba komment szekcióval. A fogyasztók által generált tartalom manapság a legértékesebb a bizalomépítésben.

 

6. A SEO növeli a megtérülést

A SEO-val jobb megtérülési rátákat érhetsz el más csatornákhoz képest, ha a weboldaladra potenciális ügyfél mágnesként tekintesz.

A megfelelő kulcsszó kombinációkkal, a megfelelő időben és a megfelelő helyen tudod elérni a felhasználókat, ami igazából az egész online marketing lényege. Ha valamire jókor, jó megoldást tudsz ajánlani, nyert ügyed van.

 

7. SEO vs PPC

Számos online marketinges vita témája, hogy melyik  hatékonyabb, a SEO vagy a PPC. Erre nincs is exakt válasz, mert mindkettő másra jó.

Ha új terméket vezetsz be és gyorsan hírét akarod kelteni, vagy ha év végi leárazáskor ki a karod szórni a termékeid, akkor valószínű hirdetésekkel gyorsan eléred a kívánt célt.

Viszont hosszú-távon SEO-val tudsz költséghatékonyan működni. Itt nincs olyan, hogy kimerül a keret, vagy kifárad a közönséged és új után kell nézned. A SEO egy aprólékos, hosszútávú módszer, amellyel online “tőkét” halmozol fel. Ennek eredményét később, közösségi médiával és hirdetésekkel megtámogatva, fogod megtapasztalni.

8. A SEO 0-24 órában rendelkezésre áll

Nem kell folyamatosan posztokat írnod és képeket kitenned, egy jól SEO-zott oldal bármikor elérhető az érdeklődők számára.

Úgy is gondolhatsz rá, mintha az üzleteden folyamatosan a “NYITVA” tábla szerepelne. Elmehetsz nyaralni, meetingekre a weboldalad tartja a frontot, amíg távol vagy.

 

9. A SEO-nak van a legnagyobb befolyása az ügyfélszerzésre

Egy jól felépített weboldal hatalmas erővel rendelkezik. A NewsCreed kutatása szerint a B2B marketingesek 57%-a gondolja úgy, hogy az organikus forgalomnak van a legnagyobb hatása az ügyfélszerzésre.

Ahhoz, hogy ez valóban sikeres legyen, az alábbiakra nagyon oda kell figyelned:

  • Releváns, nagy forgalommal rendelkező kulcsszavak beépítése
  • Releváns, long-tail kulcsszavakra cikkek létrehozása
  • Rendkívül gyors weboldal
  • Minőségi tartalom
  • Versenytárs és piac figyelés

Az üzenet, amit a tartalmad közvetít kiemelkedő szerepet játszik. A tartalmad lehet konverzió vagy információ fókuszú, függően a kulcsszavaktól. Ha ügyesen bánsz az analitikával tudni fogod, hogy hol tartanak az ügyfeleid és hogyan tudod őket az információs oldalakról a konvertálás fókuszú oldalakra terelni.

 

10. A SEO forgalmat könnyebb pénzzé tenni

Kutatások szerint az organikus forgalomból érkezők 10x nagyobb hajlandóságot mutatnak a vásárlásra, mint a közösségi médiából érkezők, legalábbis desktopon.

Forrás: SimilarWeb Global Search Marketing Report 2016

Ez nem érhet meglepetésként. Amikor már valaki, abba fázisba kerül, hogy valami iránt aktívan érdeklődik és kutakodik a neten, akkor sokkal nagyobb vásárlási hajlandósággal is rendelkezik.

A kérdés már csak az, meg tudod-e fogni ezeket a potenciális ügyfeleket?

Ehhez az első lépés, hogy minél előrébb rangsorolj. Ha csak az átkattintási arányokat nézzük, akkor desktopon az első pozícióért 30%-ot érhetünk el átlagosan. Ráadásul ez exponenciálisan csökken, az ötödik helyen már csak 5%, oldal alján 1% körüli átkattintási arányt érünk el. Az első oldalon túli találatokról pedig már nem is érdemes említést tenni.

 

10+1. A SEO növeli a márkaismertséget

Sokan a SEO-t a konverziós tölcsér egy későbbi szakaszába, a döntéshozatalhoz közelebb sorolnák. Pedig a márkaismertség növelésében is a segítségünkre lehet, ha jól használjuk.

A legjobban akkor tudod kihasználni a SEO lehetőségeit márkaismertségre, ha a felhasználók oktatására fordítod. Sok esetben nem azzal van a gond, hogy nem vennék meg a terméked/szolgáltatásod,  ha ott lenne az orruk előtt. Hanem, hogy a vásárlók nem is tudják, hogy nekik pont erre van szükségük.

A legkönnyebben long-tail kulcsszavakra optimalizált cikkekkel tudod edukálni és bevonzani a potenciális vásárlóid.

forrás: klikkmania.hu