Fedezzen fel betekintést és gyakorlatias tippeket arra vonatkozóan, hogyan alkalmazkodhat és boldogulhat a mesterséges intelligencia által vezérelt keresési élmények dinamikus környezetében.

Miután hónapokig láttuk a Google Search Generative Experience (SGE) működését, ez nem a digitális marketingesek apokalipszise, ​​amelyet sokan gondoltak.

Némi akadozás ellenére számos lehetőséget kínált azok számára, akik mélyebben megértették az SGE által a felhasználóknak nyújtani kívánt tapasztalatokat – tökéletes válaszokat adva közvetlenül a SERP-eken.

A marketingszakembereknek így kell felkészülniük a Google általános gazdasági érdekére.

A Google SGE megértése

Az SGE a Google mesterséges intelligencia által vezérelt kezdeményezése, amely személyre szabott és társalgási válaszokat ad a felhasználói keresési lekérdezésekre.

A Google Search Generative Experience a természetes nyelvi feldolgozási (NLP) képességeket használja, hogy jobban megértse az összetett témákat és a részletes keresési lekérdezéseket.

De mit jelent ez?

Egyszerűen fogalmazva, képzelje el, hogy megkérdezi a barátját a kedvenc étterméről – azt várná, hogy megadja a nevét, és megosszon olyan részleteket, mint a hely, a hangulat, a legjobb ételek stb., igaz?

A Google pontosan így kíván válaszolni az SGE-n keresztül – teljes körű tájékoztatást nyújtva további kérdések nélkül.

A Google Search Generative Experience (SGE) kezdete jelentős változást jelez a felhasználók és a keresőmotor-eredményoldalak (SERP) interakciójában. Ez az új paradigma a generatív AI segítségével személyre szabott válaszokat ad a felhasználói kérdésekre.

Az SGE-t a hagyományos Google-kereséstől megkülönböztető kulcsfontosságú szempont az, hogy a beszélgetési lekérdezésekre és a kiemelt kivonatokra összpontosít. Ezek nagyobb valószínűséggel jelennek meg mesterséges intelligencia által generált szövegként, nem pedig tipikus webtartalomként, és megnövelhetik a felhasználók által SERP-ekre fordított időt.

Korábban a nulladik pozíció (a kiemelt részlet ) egy olyan információrészlet volt a Google webhelyéről, amelyről úgy ítélték meg, hogy a legjobb információt kínálja a témában. Az SGE segítségével a Google mesterséges intelligencia elemzi a különböző webhelyeket, hogy egyetlen átfogó választ hozzon létre egy keresési lekérdezésre.

A kiemelt részlettől eltérően ez a válasz linkeket tartalmaz azokra a cikkekre, amelyekből az AI-motor húzta le az SGE-pillanatfelvételt. A közhiedelemmel ellentétben ez azt jelenti, hogy az SGE nem fogja ellopni a forgalmat. Ha valami, akkor ez több rangsorolási lehetőséget ad a kiadóknak.

Tehát ahelyett, hogy a webhely forgalmának csökkenésére számítanának, a marketingeseknek és a tartalomkészítőknek keresniük kell a módját, hogy növeljék azt a Google generatív mesterséges intelligencia által kínált rangsorolási lehetőségek kihasználásával.

Az SGE azonban még kísérleti jellegű, így ez változhat.

A SEO- szakértők egyetértenek abban, hogy a SERP-re való áttérés lenyűgöző eredménnyel jár – a felhasználók több időt töltenek a keresési eredményoldalakon az SGE-nek köszönhetően.

Az indoklás?

A valódi emberi beszélgetéshez hasonló átfogó válaszokat ad.

 

Hogyan készülhetnek fel a marketingesek az SGE-re?

Mindezekkel a hatalmas változásokkal marketingesként be kell zárnia az üzletet? Egyáltalán nem.

Az SGE nem jelent végzetet a SEO és általában a keresőmarketing számára. Továbbra is gyarapodhat, és forgalmat irányíthat webhelyére.

És nem, az alábbiakban ismertetett tippek nem csak a SEO-szakértőknek szólnak. A legtöbbet bárki megvalósíthatja.

Tehát a marketingszakembernek így kell felkészülnie az SGE-re.

1. Lépjen túl a hagyományos SEO stratégiákon

Az SGE korszakában a boldogulás egyik első módja, ha túllépünk a hagyományos Google keresőoptimalizálási gyakorlatokon. Kidolgozott SEO-stratégiára van szüksége, hogy ezeket a fejlesztéseket jobban kihasználhassa.

Tipikus példa erre a kulcsszókutatás és a tartalomoptimalizálás . Elmúltak azok az idők, amikor a megfelelő kulcsszókutatás és -elhelyezés segített a rangsorban. A SEO tartalom most inkább az aktuális tekintély és a gondolati vezetés  kialakításáról szól .

Ezt pedig csak úgy lehet megtenni, ha értékes tartalmat készítenek, amelyet a felhasználók hasznosnak találnak. 

Az általános válaszok és a hagyományos keresési taktika már nem elegendő. A hangsúly az egyedi élményt nyújtó és valódi emberi nézőpontokat tükröző tartalom létrehozása felé mozdult el.

Tartalmának személyiségvezéreltnek és elgondolkodtatónak is kell lennie, hogy megkülönböztesse azokat az általános tartalmaktól, amelyeket a legtöbb kiadó az AI-eszközök elterjedésének köszönhetően készít.

És ne érts félre. Teljesen az AI eszközök híve vagyok. Úgy gondolom azonban, hogy ezeket etikusan és bölcsen kell használni.

Például mindig szerkesztenie kell az AI-tartalom kimenetét, hogy biztosítsa a pontosságot, a megbízhatóságot és az emberszerű áramlást.

2. Fordítson nagyobb figyelmet az EEAT jelekre

Ebben az új környezetben a Google keresési algoritmusa minden eddiginél jobban értékeli az EEAT- jeleket – a tapasztalatot, a szakértelmet, a tekintélyt és a megbízhatóságot. A SEO stratégiájában ezeket az elemeket kell előnyben részesítenie a forgalom hatékony növelése érdekében.

Néhány módszer annak biztosítására, hogy megfeleljen a Google EEAT szabványainak, többek között bemutatja szakértelmét és tapasztalatát. Ez magában foglal olyan tekintélynövelő tevékenységeket is, mint a kapcsolatépítés és a bizalomépítés ügyfélértékeléseken és esettanulmányokon keresztül.

Azt is meg kell fontolnia, hogy a tartalomkészítési munkafolyamat során a lehető legnagyobb mértékben bevonja a téma szakértőit.

3. A hírnévkezelés fontosabb, mint valaha

Az SGE-re való optimalizálás másik módja annak biztosítása, hogy a hírnévkezelési játék a helyén legyen. Ennek az az oka, hogy a Google biztosítani akarja, hogy minden SGE-válasz pontos legyen. Ehhez jó hírű webhelyekről kéri le a válaszokat.

A jó online hírnév kialakításához hozzátartozik, hogy pozitív véleményeket dob ​​fel, aktívan részt vesz a közösségi médiában, és aktívan keresi a negatív véleményeket, hogy leküzdhesse őket. Érdemes megfontolni egy PR-kampány lebonyolítását is, hogy népszerűsítse márkája pozitív megemlítését és linképítés céljából.

Mindkettő azt jelzi a keresőmotoroknak, hogy Ön értékes, releváns tartalmat állít elő.

 

4. A narratíva a saját iparágában

A narratíva birtoklása az iparágban egy másik módja annak, hogy marketingesként felkészüljön az SGE-re.

Ez azt jelenti, hogy túl kell lépni a pénzt kereső kulcsszavak megcélzásán, hanem a résén lévő összes információ forrásának kell lenni.

A tartalom létrehozásakor ügyeljen arra, hogy alaposan foglalkozzon témáival. Stratégiailag kell létrehoznia a kiemelt oldalakra mutató belső hivatkozásokat is, hogy növelje tekintélyüket.

És ne felejtse el keresni a visszamutató linkeket, mivel ezek szintén növelik a tartalom hitelességét.

5. Legyen agilis marketinges

Az agilitás kulcsfontosságúvá válik ezen a dinamikus digitális környezetben, ahol a változás az egyetlen állandó.

A SEO stratégáknak folyamatosan értékelniük kell megközelítésüket az adatelemzés alapján, és gyorsan meg kell tenniük a szükséges módosításokat, ha a dolgok nem a várt módon működnek.

Mivel a Google általános gazdasági érdekű szolgáltatása még gyerekcipőben jár, a marketingesek és a keresőoptimalizálók még mindig próbálják meghatározni, mi okozza azt. Az SGE újra a vadnyugat.

Ez azt jelenti, hogy új taktikákat kell kipróbálnia, hogy láthatóvá váljon az SGE-ben. Ez magában foglalhatja új koncepciókkal és SGE-alapú tartalomstratégiákkal való kísérletezést – és néhány régi szabvány és gyakorlat hátrahagyását.

6. Optimalizálja a hosszú farkú lekérdezéseket

A hosszú farkú lekérdezések az SGE kulcsfontosságú aspektusává fejlődnek.

Egyedülálló természetük lehetővé teszi az AI számára, hogy személyre szabott, részletes válaszokat generáljon különböző forrásokból. Amikor a mesterséges intelligencia forrásként hivatkozik Önre, az növelheti láthatóságát és elköteleződését a keresőmotorok eredményoldalain. Ez az oka annak, hogy az információs lekérdezések, különösen a hosszú farkúak, várhatóan előtérbe kerülnek az SGE-ben.

Ennek a lehetőségnek a kiaknázásához fontos átfogóan válaszolni a felhasználók kérdéseire. Ez azt jelenti, hogy meg kell próbálnia kifejezetten a kérdésalapú lekérdezésekhez tartalmat létrehozni és optimalizálni.

Ráadásul a hosszú farkú lekérdezések további előnye, hogy magasabb a konverziós arányuk, mint a rövid farkú társaiké.

 

7. Fogadja el a kísérletezést

Végül, de nem utolsósorban a kísérletezés.

Az innovatív ötletek kipróbálása segíthet azonosítani, mi az, ami a legjobban rezonál közönsége számára ebben az új SGE-valóságban. Kísérletezzen mindennel, amit csak tehet, a felhasználók által generált tartalmak beépítésétől a személyes márkaépítési taktikák feltárásán át az AI-tartalom létrehozásáig .

Noha az SGE kihívásokat jelent, lehetőséget is kínál a marketingesek számára a felhasználókkal való jobb kapcsolatteremtésre. Szóval, feltűrjük az ingujjunkat, és készüljünk eligazodni ebben az izgalmas, új keresési paradigmában.

8. Az első személyű narratívák ereje

Az SGE korszakában az első személyű narratívák kerültek a középpontba.

Az OK?

Bepillantást nyújtanak olyan valódi emberi tapasztalatokba, amelyeket a mesterséges intelligencia egyszerűen nem képes megismételni. Ezek a narratívák életet és hitelességet kölcsönöznek a tartalomnak – felbecsülhetetlen értékűvé téve őket összetett témák vagy válaszközpontú kérdések kezelésekor.

A következő darab elkészítésekor ügyeljen arra, hogy a társalgási nyelvet használja, és a szövegben természetesen válaszoljon a további kérdésekre. A Google keresési minőségértékelői irányelvei azt javasolják, hogy személyes betekintést vigyen át a tartalomba, mivel ez javítja az EEAT-jeleket.

 

9. Használja ki a strukturált adatjelölést és a SEO stratégiákat

A robusztus SEO stratégia hatékony strukturált adatjelölési technikákkal párosulva szintén jelentős szerepet játszik az SGE-re való optimalizálásban.

Persze a strukturált adatok már régóta léteznek, de most még fontosabbak, mint valaha. Ez azért van így, mert segít az AI-nak és a keresőmotoroknak jobban megérteni a tartalmat. Még az is segíthet, hogy jobb helyezést érjen el az SGE körhintában.

A strukturált adatok jelölése például segíthet a Google-nak megérteni, mikor oszt meg egy receptet, vagy mikor adja meg a GYIK listáját.

Hogyan kell a marketingesnek felkészülnie az SGE-re: A jövő fényes

Az SGE utazásának megkezdése olyan érzés lehet, mint egy ugrás az ismeretlenbe. Most azonban jobban fel van szerelve az eligazodásra vonatkozó ismeretekkel.

És a közhiedelemmel ellentétben ez nem minden végzet és komor.

Ha valami, az SGE sok ígéretet hoz a marketingesek számára egy fényesebb szolgáltatásra.

És bár senki sem 100%-ig biztos abban, hogy az SGE végül mivé fejlődik, továbbra is kihasználhatja ezt az új határt rangsorolása, forgalom növelése és bevételei növelése érdekében.

Arra azonban, hogy a marketingesnek hogyan kell felkészülnie az SGE-re, egy egyszavas választ tudok adni: optimizmus.

Fogadja el legalább egy kis optimizmussal a keresés és a digitális marketing jövőjét, és minden rendben lesz.