Mennyibe kerül a Google Ads? Ez egy ésszerű kérdés, és mindig halljuk, különösen a fizetett kereséshez újonnan érkezőktől. Végül is tudnia kell, hogy megengedheti-e magának. A jó hír az, hogy megteheti. A rossz hír az, hogy nincs egyszerű, mindenkire érvényes válasz. A legvilágosabb (és legdühítőbb), amit nyújthatunk: ez attól függ.

Szerencsére van néhány referenciaérték , amelyek alapján választ adhatunk, de számos olyan tényező is előfordulhat, amelyek azt jelenthetik, hogy a Google Ads-költsége alacsonyabb (vagy magasabb) lesz ezeknél a számoknál.

 

A Google Ads árképzését befolyásoló tényezők

Nincs egyszerű vagy egybevágott válasz arra a kérdésre, hogy mennyibe fog kerülni a Google Ads az Ön vállalkozásának. A Google Ads árazása az iparágtól, az ügyfelek életciklusától, az aktuális trendektől és a fiók kezelésétől függően változik.

 

Hogyan határozza meg a Google Ads a kattintásonkénti költséget?

A Google Ads nagyszerű része az, hogy bár aukcióként működik, a nyerteseket nem pusztán az ajánlat alapján választják ki, és Ön nem feltétlenül fizeti ki a maximális ajánlatot. Hogyan lehetséges ez? Tekintsük át gyorsan, hogyan határozza meg a Google Ads a nyerteseket, és mennyit fizetnek kattintásonként.

1. lépés: Minőségi mutató

Amikor valaki a Google-on keres, a Google megnézi, hogy valamelyik hirdető tesz-e ajánlatot az adott lekérdezés szempontjából releváns kulcsszavakra. Ha igen, akkor aukció indul, és a Google az összes releváns hirdetést bekapcsolja az aukcióba. A győztes kiválasztásának első lépése minden hirdetéshez minőségi pontszámot rendel . Ez egy 1-től 10-ig terjedő szám, amelyet a hirdetés és a céloldal kulcsszóhoz viszonyított relevanciája, a várható átkattintási arány (amely magában foglalja az Ön korábbi teljesítményét) és a céloldallal kapcsolatos tapasztalata határozza meg.

 

2. lépés: A hirdetés pozíciója

A Google ezután kiszámítja az egyes versengő hirdetések hirdetési pozícióját, amely meghatározza, hogy a hirdetése megjelenik-e, és hová kerül a fizetett találatok között. A hirdetés pozíciója a minőségi pontszám szorozva a maximális ajánlattal (azzal a maximummal, amelyet hajlandó fizetni a hirdetésére leadott kattintásokért).

A legmagasabb rangsor szerinti pontszámmal rendelkező hirdetések jelennek meg.

 

3. lépés: Kattintásonkénti költség

Ha megjelenik a hirdetése, csak akkor kell fizetnie, ha valaki rákattint. De ahogy fentebb említettük, nem feltétlenül fizeti ki a maximális ajánlatot. A Google Ads kattintásonkénti költség képlete a következő: az Ön hirdetése alatti hirdetés rangsor szerinti helye osztva a minőségi pontszámmal, plusz egy centtel.

Ezzel a képlettel egy hirdető kevesebbet fizethet kattintásonként, mint egy másik hirdető a SERP-ben, és a jobb minőségi mutató miatt még mindig magasabb pozícióba kerülhet . Ez az oka annak, hogy a kis költségvetéssel rendelkező hirdetők felvehetik a versenyt a Google nagy költőivel.

 

További változók a Google Ads költségeiben

Számos más változó is befolyásolja a hirdetés pozícióját – és végső soron a hirdetési kiadásait –, de a maximális ajánlatot és a minőségi mutatót fontos tudni. Íme néhány (de természetesen nem az összes) a költségeket befolyásoló további tényezők.

  • A céloldal relevanciája és tapasztalata
  • Aukciós idejű minőség
  • A felhasználók kereséseinek eszköze, helye és kontextusa
  • Alternatív ajánlattételi módszerek
  • Alternatív hirdetési formátumok

 

Hogyan működik a költségkeret a Google Ads költségeivel?

Térjünk át a Google Ads-költség következő összetevőjére: a költségvetés-tervezésre. A hirdetők túl gyakran látják, hogy a havi Google Ads-költségkeret néhány nap alatt kimerül , ami miatt azt hiszik, hogy a Google Ads rendkívül drága. Ez nem feltétlenül így van; leggyakrabban a Google Ads költségvetésének működésével kapcsolatos félreértés eredménye . Tegyük tehát fel a rekordot. Itt vannak a tudnivalók:

  • Költségkeret: Mennyit költhet a Google Ads szolgáltatásra
  • Ajánlat: A legtöbb, amit hajlandó fizetni a hirdetésére leadott kattintásokért.
  • Költés: Az az összeg, amelyet a Google kivesz a költségkeretből, amikor egy hirdetés részt vesz egy aukción.
  • Költség: Az a tényleges összeg, amelyet a hirdetésére történő kattintásért fizet.

Napi átlagos költségkeretek

Amikor beállít egy kampányt a Google Ads szolgáltatásban, a rendszer felkéri a napi költségkeret megadására. Létezik egy megosztott költségkeret funkció, de ha még csak most kezdi, a legjobb, ha minden kampánynak külön költségkeretet ad. A beállított napi költségkeret azonban nem jelenti azt, hogy a Google minden nap pontosan ezt az összeget költi el. Ön hozzávetőleges képet ad a Google-nak arról, hogy átlagosan mennyit szeretne napi költeni a hónap végén – ami azt jelenti, hogy bármelyik napon meghaladhatja vagy elmaradhat attól az összegtől. Ami költési korlátokhoz vezet.

Költési korlátok

Eredetileg a Google akár 20%-kal többet is költhetett, mint a napi átlagos költségkeret ilyen módon – 2017 októberéig, amikor bejelentette, hogy akár 100%-kal többet, vagy duplájára is költhette a költségkeretet – ha ez több kattintást vagy konverziót jelent. Ez azt jelenti, hogy ha 50 USD-s átlagos napi költségkeretet állít be, a napi költési korlát 100 USD. Soha nem fog többet fizetni egy nap alatt, mint a napi költési korlát, és soha nem fog többet fizetni egy hónapnál a havi költési korlátnál (az átlagos napi költségkeret x 30,4; bár ha nem a számlamódszerrel fizet a Google Ads szolgáltatásért , fiókszinten havi költési korlátot állíthat be ).

 

Az átlagos napi költségkeret meghatározása

Az átlagos napi költségkeret kiszámításához egyszerűen vegye ki az adott kampány havi költségkeretét, és ossza el 30,4-gyel. Milyen legyen a havi költségvetése? Ez a következőktől függ:

  • Az Ön teljes Google Ads-költségkerete.
  • Azon kulcsszavak átlagos kattintásonkénti költsége, amelyekre ajánlatot tesz (amelyet a Google Kulcsszótervezővel vagy bármely más kulcsszókutató eszközzel érhet el ).
  • Az adott kampány fontossága a fiókjában szereplő többi kampányhoz képest.

Előfordulhat például, hogy több költségkeretet szán az A kampányra, amely a legkelendőbb termékét hirdeti, mint a B kampányra, amely a csatorna tetején lévő potenciális ügyfelek számára hirdet tartalmat.

Különböző napi átlagos költségkeretszámokat is beilleszthet a fent említett költségkeret-jelentésbe, hogy megtudja, ez hogyan befolyásolná a havi kiadásait.

A Google Ads költségkeret-jelentése áttekintést nyújt arról, hogy a költségkeret egy adott napon mekkora részét költötte el.

 

Licitálás

Amint azt ebben az cikkben már néhányszor említettem, az ajánlatától is függ, hogy mennyit kell fizetnie a Google Adsért. Ez az a maximális összeg, amelyet hajlandó fizetni a hirdetésére történő kattintásért. Elég egyszerű, igaz? Nos, ahogy ennek a bejegyzésnek a témája, nem. Néhány tudnivaló:

  • Annak ellenére, hogy a minőségi mutató segít kevesebbet fizetni a magasabb pozíciókért, ez nem jelenti azt, hogy ajánlatait rendkívül alacsonyan állíthatja be. Győződjön meg arról, hogy ajánlatai elég magasak a versenyhez.
  • Ha manuálisan tesz ajánlatot, akkor hirdetéscsoportonként egy maximális CPC-t ad meg, de az adott hirdetéscsoportban minden kulcsszóhoz különböző ajánlatokat állíthat be.
  • Ha az automatikus ajánlattételt választja, továbbra is beállíthat maximális ajánlati korlátokat az olyan stratégiákhoz, mint a kattintások maximalizálása, a cél megjelenítési arány, a tCPA és a tROAS . Az intelligens CPC esetében azonban a Google többet költhet, mint a maximális CPC.

 

Milyen egyéb tényezők befolyásolják a Google Ads költségeimet?

Ahogyan vannak olyan tényezők, amelyek befolyásolják a minőségi mutatót, ami befolyásolja a hirdetés rangsor szerinti helyét, ami befolyásolja a kattintásonkénti költséget, vannak olyan tényezők, amelyek befolyásolják a költségkeret elköltését – amelyek szintén befolyásolják, hogyan takaríthat meg pénzt a Google Ads szolgáltatásban .

Napszakadás

Más néven hirdetésütemezés , a dayparting az a gyakorlat, amely meghatározza, mikor szeretné, hogy hirdetései megjelenjenek a leendő ügyfelek számára. Bár hirdetéseinek még át kell menniük a hirdetési aukciós folyamaton, elmondhatja a Google-nak, hogy mikor szeretné megjeleníteni hirdetéseit.

Ez különösen hasznos a helyi vállalkozások számára , amelyek hirdetéseikkel szeretnének ügyfeleket csábítani egy fizikai helyre. Ha például egy pékséget üzemeltet, amely 19 órakor bezár, előfordulhat, hogy nem szeretné, hogy hirdetései a szokásos munkaidőn kívül megjelenjenek. Alternatív megoldásként megadhatja, hogy hirdetései folyamatosan fussanak a nap folyamán, de a napi költségkeret nagyobb részét elkülöníti azokra az órákra, amikor nagyobb láthatóságot szeretne .

Földrajzi célzás

Ahogyan Google Ads-költségkeretének nagyobb részét is hozzárendelheti bizonyos napszakokhoz, több költségkeretet is elkölthet bizonyos földrajzi területekre. Ezt a technikát földrajzi célzásnak vagy földrajzi célzásnak nevezik

A földrajzi célzás lehetővé teszi annak biztosítását, hogy hirdetései csak a Google keresői számára jelenjenek meg bizonyos területeken, amelyek lehetnek olyan nagyok, mint egy állam vagy tartomány, vagy akár három háztömbnyire is az üzletétől.

A Google Ads földrajzi célzása kiváló módszer lehet a növekvő mobilforgalmi trendek és a mai fogyasztók útközbeni vásárlási szokásainak kihasználására, és ez befolyásolhatja a napi hirdetési költségkeret felosztását. Előfordulhat például, hogy hirdetései egy adott állam releváns keresései mellett jelenjenek meg, de több költségkeretet is fordíthat egy adott városban vagy akár környéken végzett keresésekre.

Eszközcélzás

Rég elmúltak azok az idők, amikor a potenciális ügyfelek kizárólag asztali böngészőkből kerestek. Manapság a fogyasztók több eszközön keresnek online (gyakran egy időben), ami azt jelenti, hogy figyelnie kell arra, hogy honnan származnak a legértékesebb potenciális ügyfelek. Itt jön képbe az eszközcélzás.

Tegyük fel, hogy mind az asztali, mind a mobilos keresések eredményei között szeretne megjelenni, de a mobilforgalom értékesebb az Ön számára. Megadhatja, hogy a költségkeret egy részét asztali számítógépekre fordítsa, de nagyobb részét mobileszközökre fordítsa. Akár több pénzt is szeretne áldozni bizonyos típusú mobileszközökről érkező forgalomra, attól függően, hogy mit hirdet vagy a hirdetésszöveget .

A napi költségkeret beállítása és annak kimerülésének megértése a PPC-költségvetés legfontosabb szempontjai, de érdemes tisztában lenni azzal, hogy a speciális célzási lehetőségek hogyan befolyásolhatják hirdetési kiadásait.

 

Google Ads árazás: Mennyibe kerül egy átlagos kattintás a Google Ads szolgáltatásban?

Most, hogy tudja, hogyan működik a Google Ads folyamat, és hogyan állíthatja be a költségkeretet, érdemes feltenni a következő kérdést: „Mennyibe kerül egy átlagos kattintás a Google Ads szolgáltatásban?” Nem meglepő, hogy a válasz bonyolult. De le fogjuk bontani.

A kulcsszavak a kulcsszavak a Google Ads árképzésére

Bizonyos tekintetben a PPC-reklámot nagyjából a hagyományos nyomtatott reklámokhoz hasonlóan képzelheti el; várhatóan többet költ egy teljes oldalas, fényes hirdetésre egy országos magazinban, mint egy helyi újság apróhirdetésére . A digitális marketingben azonban az árat nem a hirdetés formátuma befolyásolja, hanem az ajánlatot  tevő kulcsszavak szándéka és versenye. Így arra számíthat, hogy többet költ egy nagy szándékú kulcsszóra, mint például a „tetőjavítás a közelemben”, mint valami alacsonyabb szándékú kulcsszóra, például „mennyibe kerül egy tető javítása”.

 

Az olyan szuperversenyes piacokon, mint a jogi és a könyvelés, a kattintások sokkal drágábbak lehetnek. Vessen egy pillantást néhány kulcsszó-összehasonlításra a Google Ads szolgáltatásban, hogy képet kapjon arról, mennyibe kerülhet egy kattintás vállalkozása számára.

Mi az átlagos CPC a Google Ads szolgáltatásban?

Ha figyelembe veszi az egyesült államokbeli különféle típusú vállalkozások és kulcsszavak átlagos CPC-jét, akkor a Google Ads összesített átlagos CPC-je 1 és 2 USD között van . Ez a Keresési Hálózaton található . A Google Display Hálózaton a kattintások általában olcsóbbak, átlagosan 1 USD alatt vannak.

 

Mennyi a kattintásonkénti költség a hosszú farkú kulcsszavak esetében?

Az emberek néha szeretnek a fenti nagyszerű, látványos kulcsszókategóriákra mutatni, amelyek egyértelműen példázzák, milyen drága is lehet a Google Ads. A valóság azonban az, hogy ezek a kulcsszókategóriák a teljes keresési mennyiségnek csak egy kis részét teszik ki. A hosszú farkú kulcsszavak valójában az internetes keresések többségét teszik ki, és gyakran lényegesen olcsóbbak is, mint a rövidebb, kulcsszavakban gazdag lekérdezések, és ugyanannyira – ha nem többre – kereskedelmi célt szolgálhatnak .
Például, ha valakinek hangyaproblémája van a konyhájában, akkor az „irtó [városa]” keresést végezhet. Az „Exterminator” egy általános kulcsszó, amelynek mennyisége 97 000, kattintásonkénti költsége pedig 16,00 USD Ahrefsben. De arra is kereshetnek, hogy „hogyan lehet megszabadulni a hangyáktól a konyhában”. Ez egy hosszú farkú kulcsszó, amelynek mennyisége 9100, kattintásonkénti költsége pedig 1,40 USD – sokkal alacsonyabb. Lehet, hogy a szándék nem olyan erős, mert lehet, hogy barkácsolást keresnek, de ez még mindig elég erős, így valószínűleg nyitottak lesznek egy irtószer hirdetésére – vagy akár rá is kattintanak.

Ez az a fajta lehetőség, amelyet a hosszú távú kulcsszó szerinti célzás kínál a hirdetőknek. A keresések túlnyomó többsége mellett.

 

Mennyibe kerül a Google Ads az egyes iparágakban?

Ahogy már említettem, a Google Ads árazása ágazatonként, sőt az egyes iparágakon belüli alkategóriákonként is változik.

Melyek a legdrágább kulcsszavak a Google Ads szolgáltatásban?

Mivel a Google a legnagyobb fizetett keresési platform tulajdonosa, először a Google Adsra fogunk összpontosítani.

 

Az alábbiakban felsoroljuk a Google Ads legdrágább kulcsszókategóriáit, és mindegyik átlagos kattintásonkénti költségét. Érdemes megjegyezni, hogy ezek kulcsszókategóriák , nem maguk tényleges kulcsszavak – bizonyos esetekben az egyes kategóriákon belüli kulcsszavak CPC-je magasabb lehet, mint a megadott átlag:

  1. Biztosítás – 54,91 dollár
  2. Hitelek – 44,28 USD
  3. Jelzálog – 47,12 dollár
  4. Ügyvéd – 47,07 dollár
  5. Hitel – 36,06 USD
  6. Ügyvéd – 42,51 dollár
  7. Adományozás – 42,02 dollár
  8. Fokozat – 40,61 dollár
  9. Tárhely – 31,91 USD
  10. Követelés – 45,51 USD
  11. Konferenciahívás – 42,05 USD
  12. Kereskedés – 33,19 dollár
  13. Szoftver – 35,29 dollár
  14. Helyreállítás – 42,03 USD
  15. Transzfer – 29,86 USD
  16. Gáz/villany – 54,62 USD
  17. Osztályok – 35,04 USD
  18. Rehab – 33,59 dollár
  19. Kezelés – 37,18 dollár
  20. Köldökzsinórvér – 27,80 dollár

Forrás