Google hirdetései nem jelennek meg. Ez enyhén szólva riasztó. Ha nem látja hirdetéseit a Google keresőben, ez nem lehet ok a pánikra: csak a Hirdetés-előnézeti eszközt használja a hirdetés ellenőrzéséhez.
De ha nem jelennek meg a Hirdetés-előnézeti eszközben? Az egy probléma.
A jó hír: ennek számos oka lehet – a teljesítménnyel és a nem teljesítménnyel –, amelyekkel ebben a cikkben foglalkozunk.
A Google-hirdetések nem jelennek meg: Nem teljesítménnyel kapcsolatos problémák
Íme, mit értek „nem teljesítménnyel kapcsolatos problémák” alatt. Google-hirdetései gyakran nem jelennek meg olyan okok miatt, amelyek nem kapcsolódnak hirdetései, céloldalai, hirdetéscsoportjai stb. minőségéhez. Más szóval: még akkor is, ha kiváló munkát végez a Google Ads bevált módszereinek betartásában , vannak még mindig sok oka van annak, hogy miért nem jelennek meg Google-hirdetései. Íme hét közülük.
1. Nem sikerült befizetése
Ha sok hirdetőhöz hasonlóan Ön is automatikus befizetéssel fizet a Google Ads-fiókért, a Google akkor számít fel díjat, amikor
1, eléri az előre beállított fizetési küszöböt, vagy
2, eléri az aktuális számlázási időszak végét.
Attól függ, melyik történik előbb.
Nyilvánvalóan ahhoz, hogy ezek a tranzakciók zökkenőmentesen menjenek végbe, a fiókjához kapcsolódó fizetési információknak érvényesnek és naprakésznek kell lenniük. Ha a Google nem tudja fizetni, akkor hirdetései nem jelennek meg a keresési eredmények között.
2. Ajánlatai túl magasak vagy túl alacsonyak
Amint azt bizonyára tudja, minden Google Ads-kampányhoz meg kell határoznia egy napi költségkeretet. Ha egy adott kulcsszóra beállított maximális kattintásonkénti költség (CPC) ajánlat meghaladja annak a kampánynak a költségkeretét, amelyben a kulcsszó él, akkor hirdetései nem jelennek meg az adott kulcsszónak megfelelő lekérdezések esetén. Győződjön meg arról, hogy fiókja mentes a kampányköltségkeretek és a kulcsszóajánlatok közötti ütközésektől .
A spektrum másik végén előfordulhat, hogy Google hirdetései nem jelennek meg, mert ajánlatai túl alacsonyak . A hirdetés pozíciója egy adott aukción az Ön által licitált kulcsszó minőségi pontszámától , valamint magától az ajánlattól függ . Ha Google Ads-fiókja Kulcsszavak szakaszába lép , ajánlatszimulátorok segítségével megbecsülheti az ajánlatok különböző összegekkel történő növelésének hatását.
3. A kulcsszó keresési mennyisége túl alacsony
Ha egy megcélzott kulcsszó havi rendszerességgel csekély vagy egyáltalán nem generál keresési forgalmat, előfordulhat, hogy az adott kulcsszóhoz társított hirdetések nem jelenhetnek meg. Amint a Google észreveszi, hogy Ön egy rendkívül alacsony forgalmú kulcsszót céloz meg , azt átmenetileg inaktívvá teszi a fiókjában. Ha a keresési mennyiség ésszerű szintre emelkedik, a Google automatikusan újraaktiválja a kulcsszót.
Taktikailag azonban nem éppen jó ötlet a keresési mennyiség növekedésére várni. A Google Kulcsszótervezője (amely az Ön Google Ads-fiókjához tartozik) segítségével próbáljon meg mindent megtenni, hogy hasonló kulcsszót találjon jelentős mennyiségben.
4. Hirdetését szüneteltették, eltávolították vagy elutasították
Lehetséges, hogy Google-hirdetései egyszerűen azért nem jelennek meg, mert szüneteltették őket, vagy mert szüneteltették az őket tartalmazó hirdetéscsoportokat vagy kampányokat. Ebben az esetben mindössze annyit kell tennie, hogy átkapcsolja őket a Szüneteltetve állapotról az Engedélyezettre .
Alternatív megoldásként előfordulhat, hogy hirdetései nem jelennek meg, mert ezeket – vagy a hozzájuk tartozó hirdetéscsoportokat vagy kampányokat – valamilyen okból eltávolították a fiókjából. Sajnos, ha ez valóban így van, akkor a nulláról kell kezdenie.
Ha meg szeretné nézni, hogy nem szüneteltet-e vagy távolított-e el valamit a fiókjából, egyszerűen lépjen a Változástörténet oldalra . Itt megtekintheti a fiókjában végrehajtott módosításokat, és állapot szerint szűrheti őket.
Ha meggyőződött arról, hogy semmit sem szüneteltetett vagy eltávolított, és továbbra sem látja Google-hirdetéseit a keresési eredmények között, akkor lehetséges, hogy elutasították őket. Nyilvánvaló, hogy az elutasított hirdetések nem jeleníthetők meg a felhasználók számára. Ha meg szeretné tudni, hogyan javíthatja ki az elutasított hirdetéseit, és hogyan állíthatja vissza őket a SERP-be, tekintse meg a Google hirdetési irányelveit.
5. Ütemezési vagy célzási hiba történt
Ahogy minden egyes Google Ads-kampányhoz beállít egy költségkeretet, úgy minden kampányhoz beállít egy hirdetési ütemezést is, így lehetővé teszi a Google-nak, hogy a hét mely napjain és a nap mely óráiban jelenjenek meg hirdetései. Lépjen az érintett kampány Hirdetésütemezés lapjára, és győződjön meg arról, hogy hirdetései nincsenek túl szűkre ütemezve.
A Hirdetésütemezés lap mellett találhatók kampánya földrajzi célzási paraméterei is. Lehetséges, hogy Google hirdetései egyszerűen azért nem jelennek meg, mert nem érkezik elegendő kulcsszókeresési forgalom a megcélzott földrajzi régióból . Még egyszer meg kell győződnie arról, hogy ez a kampánybeállítás nem túl szűk.
Profi tipp: Ha szeretné látni, hogy a potenciális ügyfelek egy adott szegmense hogyan reagál hirdetéseire anélkül, hogy kizárólag az adott szegmensnek hirdetne, használhatja a Megfigyelés beállítást a Célzás beállítás helyett . Míg a célzás csak egy meghatározott közönség elérését teszi lehetővé , a megfigyeléssel széles közönséget érhet el, miközben nyomon követi hirdetései teljesítményét egy adott közönség körében. Így értékes betekintést nyerhet anélkül, hogy túl szűkre szabná.
6. A kizáró kulcsszavak az aktív kulcsszavakat tagadják
A kizáró kulcsszavak – amelyek lehetővé teszik, hogy hirdetései ne egyezzenek irreleváns lekérdezésekkel – beállíthatók a hirdetéscsoport és a kampány szintjén. Ha egyes Google hirdetései nem jelennek meg, annak az lehet az oka, hogy kizáró kulcsszavai érvénytelenítik az aktív kulcsszavakat.
Példaként tegyük fel, hogy ajánlatot tesz a „CRM ingyenes próbaverzió” kifejezésegyezésű kulcsszóra, és az ingyenes CRM-et kampányszintű általános egyezésű kizáróként állította be . Ebben az esetben a kizáró kulcsszó felülírná az aktív kulcsszót. Ennek kijavításához egyszerűen át kell váltania az általános egyezésű negatív ingyenes CRM – ről a pontos egyezésű negatív [ingyenes CRM]-re. Ezzel lehetővé tenné, hogy a CRM ingyenes próbaverzióját kereső felhasználók számára hirdessen, miközben visszatartja a hirdetéseket azoktól a felhasználóktól, akik semmibe sem kerülő CRM-et keresnek.
7. A negatív ajánlatkorrekciók túl nagyok
Mielőtt rátérnénk a teljesítménnyel kapcsolatos problémákra, amelyek megakadályozhatják a Google-hirdetések megjelenését, még egy utolsó forgatókönyvet kell megválaszolnunk: Az Ön által beállított negatív ajánlatkorrekciók olyan nagyok, hogy rontják a hirdetés pozícióját.
A negatív ajánlatkorrekciók – amelyek lehetővé teszik, hogy adott körülmények között automatikusan csökkentsék az ajánlatokat egy adott kampányon belül – számos különböző paraméterben állíthatók be: eszköztípus, napszak, hely és így tovább. Bármennyire is hatékony ez a lehetőség, ha az Ön által beállított negatív ajánlatkorrekciók túl szélsőségesek, akkor teljesen lehetséges, hogy kiesik a hirdetési versenyből.
Ismét hasznosnak bizonyul a szimulált ajánlat oszlopok használata a Kulcsszavak jelentésben.
A Google hirdetések nem jelennek meg: Teljesítménnyel kapcsolatos problémák
Néha azt tapasztalhatja, hogy Google hirdetései azért nem jelennek meg, mert Ön nem felel meg teljesen a Google szabványainak a PPC bevált gyakorlatai tekintetében. Más szavakkal: Vannak esetek, amikor a Google-hirdetések megjelenítése optimalizálás kérdése . Erről fogunk beszélni az útmutató hátralévő részében.
(Mivel az optimalizálás bonyolultabb, mint a kizáró kulcsszó egyezési típusának módosítása vagy a hitelkártyaadatok kijavítása, ezek a szakaszok kissé hosszabbak lesznek, mint az előzőek.)
8. Hirdetéscsoportja nem fókuszált
A Google Ads-fiókon belüli minden hirdetéscsoport két összetevőből áll: kulcsszavakból és hirdetésekből. Megvan az oka annak, hogy a Google egy kalap alatt helyezi el őket: az ugyanabban a hirdetéscsoportban található kulcsszavak és hirdetések össze vannak kötve . Ha valamelyik kulcsszót egy felhasználó keresési lekérdezése váltja ki, és Ön részt vesz a hirdetési aukción, a Google tudja, hogy ki kell választania az egyik hirdetést, amelyet az adott kulcsszóhoz kötött.
A hirdetésaukción elért teljesítménye attól függ, hogy hirdetése mennyire releváns a felhasználói lekérdezés szempontjából; minél relevánsabb a hirdetése, annál előrébb kerül a fizetett keresési eredmények között. Ez elvezet a kulcskérdéshez: Hogyan biztosíthatja, hogy hirdetése releváns legyen a lekérdezés szempontjából?
Rövid válasz: szorosan kapcsolódó kulcsszavakból álló hirdetéscsoportok létrehozásával . Ha a hirdetéscsoporton belüli kulcsszavak szorosan kapcsolódnak egymáshoz, gyakorlatilag garantált, hogy hirdetése releváns lesz a felhasználó lekérdezése szempontjából – függetlenül attól, hogy melyik kulcsszó aktiválódik, és melyik hirdetés van kiválasztva.
Az a tény, hogy a Google hirdetései nem jelennek meg, a hirdetéscsoportjai szerkezetének tudható be. Ha úgy találja, hogy hirdetéscsoportjait olyan kulcsszavakkal építette fel, amelyek nem kapcsolódnak szorosan egymáshoz, valószínűleg ez az oka annak, hogy nem teljesít olyan jól a hirdetési aukción, mint szeretné.
9. A hirdetésszöveg nincs optimalizálva
Annak biztosítása, hogy hirdetései relevánsak legyenek a potenciális ügyfelek keresési lekérdezései szempontjából, nem a célzott hirdetéscsoportok létrehozásával kezdődik és végződik; ugyanilyen fontos, hogy optimalizálja hirdetésszövegét . Szerencsére ez egy kicsit egyszerűbb, mint a hirdetéscsoport szerkezetének optimalizálása.
Dióhéjban, egy hirdetés optimalizálása a fizetett keresési eredmények magas rangjára azt jelenti, hogy a célkulcsszót bele kell foglalni a másolatba . Ha olyan másolatot ír, amely tartalmazza a célkulcsszót, akkor hatékonyan jelzi a Google felé, hogy hirdetése releváns a felhasználó keresési lekérdezése szempontjából.
Remélhetőleg ez további megvilágításba helyezi a hirdetéscsoport-struktúrával kapcsolatos korábbi javaslataimat. Egy adott hirdetéscsoporton belül több kulcsszónak kell lennie, mint hirdetésnek . Ha meggyőződött arról, hogy ezek a kulcsszavak szorosan kapcsolódnak egymáshoz, végtelenül könnyebb lesz beépíteni őket a másolatba.
Gondoljon erre a következőképpen: Ha a „kutyaeledel” és a „10 legjobb kutyapóráz” kulcsszavakat ugyanabban a hirdetéscsoportban helyezné el, elég nehéz lenne mindkettőt tartalmazó példányt írni, igaz? Ezzel szemben, ha a „kutyaeledel” és a „kutyás harapnivalók” kulcsszavakat ugyanabban a hirdetéscsoportban helyezné el, remek formában lenne.
A lényeg: Előfordulhat, hogy Google hirdetései egyszerűen azért nem jelennek meg, mert a példánya nem elég kulcsszóközpontú.
10. A céloldal nem releváns
Annak megítélésekor, hogy megérdemli-e a magas helyezést a fizetett keresési eredmények között, a Google nem egyszerűen a hirdetésszöveg relevanciáját veszi figyelembe, hanem a céloldal relevanciáját is . Lényegében, ha a céloldal nem segíti a felhasználókat abban, hogy azt tegyék, amit kell tenniük – amint azt a keresési lekérdezésük mögötti szándék is jelzi –, akkor rosszul fog szerepelni a hirdetési aukción.
Ez a következőt jelenti az Ön számára: Alaposan meg kell vizsgálnia a Google hirdetéseivel megcélzott kulcsszavakat. Gondoljon azokra a felhasználókra, akiknek a lekérdezései kiváltják ezeket a kulcsszavakat. Mivel küszködnek? Mit próbálnak elérni? Mit tehetsz, hogy segíts nekik?
Az ezekre a kérdésekre adott válaszainak tájékoztatniuk kell a céloldalak tartalmát . Minél jobban tudja megoldani a felhasználók céloldalaival kapcsolatos problémáit, annál jobban teljesít a Google Ads-aukción. A jó mérés érdekében ügyeljen arra is, hogy a célkulcsszavakat tartalmazza a céloldal másolatában. Csak ez segíthet rajtad.
11. Átkattintási aránya túl alacsony
Egy utolsó magyarázat arra, hogy miért nem jelennek meg Google-hirdetései, az átkattintási arány – az az arány, amellyel a hirdetések megjelenítéseit kattintásokká alakítják. Gyakorlati szempontból a hirdetés átkattintási aránya jelzi, mennyire vonzó a potenciális ügyfelek számára. Ha hirdetésének CTR-je magas, az azt jelenti, hogy üzenetei nagyon jól rezonálnak a felhasználók számára; ha hirdetése CTR-je alacsony, ennek az ellenkezője igaz.
A Google jutalmazza azokat a hirdetőket, akik olyan hirdetéseket írnak, amelyek rezonálnak a felhasználók körében . Tehát minél alacsonyabb a CTR egy adott hirdetésnél (vagy kulcsszónál), annál rosszabb teljesítményre számíthat a hirdetésaukción. Ha nagyobb esélyt szeretne adni hirdetésének arra, hogy folyamatosan megjelenjen a potenciális ügyfelek előtt, akkor olyan példányt kell írnia, amely felkelti a figyelmüket, és kattintásra készteti őket.
Akár hiszi, akár nem, a felhasználókat kattintásra kényszerítő hirdetésszöveg írására vonatkozó tanácsunk alapvetően megegyezik a hiperreleváns céloldalak létrehozására vonatkozó tanácsainkkal: meg kell néznie a hirdetése által megcélzott kulcsszót, és gondolnia kell azokra a felhasználókra, akik ezt aktiválják. ezt a kulcsszót, és azonosítsa azt a konkrét problémát vagy fájdalompontot, amelyet kezelnie kell. Más szavakkal, a magas CTR-t eredményező hirdetés írása arról szól, hogy kielégítse a potenciális ügyfelek egyedi igényeit, az ügyfél útjának során elfoglalt pozíciójuk szerint .
A potenciális ügyfelek az ügyfélútjuk elején (a marketingcsatorna tetején) általában értékelik azokat a hirdetéseket, amelyek releváns információkat nyújtanak, és válaszolnak a kérdéseikre. A potenciális ügyfelek az ügyfélútjuk végén (a marketingcsatorna aljának közelében) általában értékelik azokat a hirdetéseket, amelyek lehetővé teszik számukra a konverziót vagy a vásárlást.
Ha a Google hirdetései nem jelennek meg, és ezt az alacsony átkattintási aránynak tudhatja be, alaposan nézze meg a hirdetésszöveget, és döntse el, hogy elég jó munkát végez-e a kulcsszavak ügyfélútvonalhoz való hozzárendelése és a felhasználók igényeinek kielégítése terén.