A SEM a „keresőmotor-marketing” rövidítése. Ez a SEO és a PPC- stratégiák kombinálásának folyamata egy holisztikus internetes marketingstratégia létrehozása érdekében, amely a felhasználó keresési lekérdezése alapján irányítja a forgalmat és a láthatóságot a keresőmotorokon keresztül. 

Eredetileg „keresőmarketingnek” hívták, a rövidebb „keresőmarketing” kifejezést gyakran használják a SEO és a PPC gyűjtőfogalmaként.

Manapság azonban iparágunk nagy része a SEM-et digitális hirdetési stratégiákként határozza meg, amelyek során fizetni kell azért, hogy webhelye megjelenjen a keresőmotorok eredményoldalain (SERP).

A SEO és a PPC egyaránt a keresőmotorokon végzett marketing formája. Az organikus keresőmarketing és a fizetett keresőmarketing különböző csatornák, de a célok és a platformok végső soron ugyanazok.

Ahhoz, hogy a megfelelő látogatókat vonzza webhelyére, hogy vásárolhassanak, regisztráljanak egy szolgáltatásra, vagy megtalálják a keresett választ.

Miért fontos a SEM, a keresőmarketing?

A keresőmarketing azért fontos, mert ez egy adatvezérelt megközelítés a közönség megcélzásához az összes online csatornán és kapcsolati ponton.

A keresőmarketing minden keresőmotor erőfeszítése. Ez azt jelenti, hogy törődnie kell a „más” keresőmotorokkal, a YouTube-tól a TikTokon át az Amazonon át az Apple-ig a Yelp-ig.

Bármi, ami kereshető, optimalizálható. Ha olyan platformról van szó, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a keresést, és vannak rajta hirdetések – az a SEM.

Amikor a marketingszakemberek kombinálják a SEO-t és a PPC-t, az eredményeket hozó, mindent magában foglaló integrált megközelítést hoz létre az internetes marketingben.

Csak hadd mutassák meg az adatok.

Az Auberge Resorts több mint 126%-os befektetésarányos megtérülést ért el a PPC-ből és 86%-os organikus forgalomnövekedést, ha a keresőoptimalizálást és a PPC-t egyetlen stratégiába egyesítették.

Egy energiaszolgáltató 71%-kal növelte a webhely forgalmát, és 86%-kal több leadet kapott a Google Ads szolgáltatásban a SEO és a PPC párosításával.

A Coney Island Picnicnek új weboldalra volt szüksége e-kereskedelmi lehetőséggel. A webhely új áttervezésével a webhely több mint 775 kulcsszót kapott, és az első hat hónapban a 0 organikus forgalmi munkamenetről havi 2500 organikus munkamenetre nőtt.

A fizetett oldalon a legmagasabb, 22,68-szoros ROAS a márkás keresési kampányokból származott, ami növelte a márkaismertséget.

 

Összességében a Coney Island Picnic új márkát dobott piacra, és több mint 1000 terméket értékesített mindössze 90 nap alatt a SEO és a PPC kombinálásával.

A SEO és a PPC kombinálása olyan, mintha olajat adna SEM-stratégiájának tüzére. Jobb betekintést nyerhet a konverziós arányokba, a kulcsszavak teljesítményébe és a becsült forgalomba.

A SEM hét típusa 

Amikor a SEM a 2000-es évek elején keletkezett, SEM = PPC + SEO.

Mára a SEO és a PPC kiforrott és a stratégiák részhalmazaivá nőtte ki magát.

Jelenleg hétféle keresőmarketing létezik – organikus, fizetett, helyi, hangalapú, képes, bolti és közösségi keresés.

És nyolcféle PPC-hirdetés létezik – fizetett keresési, vizuális, remarketing, videós, közösségi, vásárlási, Gmail- és Amazon-hirdetés.

SEO

A SEO a keresőoptimalizálás rövidítése . A SEO az a módszer, amelyet a weboldal általános minőségének javítására használnak a keresőmotorok számára. Ön forgalmat keres a nem fizetett vagy ingyenes keresőmotor-találatok révén.

A SEO csak olyan keresőmotorokra korlátozódik, mint a Bing és a Google. A SEO minden keresőmotorra vonatkozik, mint például a YouTube, a Pinterest, az Amazon, a TikTok stb.

PPC

A PPC, a pay-per-click az, amikor a hirdető minden alkalommal fizet, amikor a felhasználó a hirdetésére kattint. Fizetett keresési listákon keresztül vásárol forgalmat.

A keresőmotorok a Google-tól és a Bing-től az Amazonon át a TikTokig vagy a YouTube-ig terjedhetnek.

Mi a különbség a SEM és a SEO és a PPC között?

Ha a SEM eredeti leírását vesszük figyelembe, akkor a SEM egy internetes marketingstratégia, amely a fizetett és az organikus taktikákat egyaránt kombinálja, hogy növelje webhelyének láthatóságát a keresőmotorokban.

A SEO a keresőoptimalizálás „organikus” része. A SEO-t néha „ingyenes” forgalomnak nevezik, amelyet a releváns tartalom és a webhely egészséges teljesítménye hajt.

A PPC a SEM „fizetős” része.