A jelentési mutatók megértése

A PPC kampányok futtatása és elemzése során számos mérőszámot meg kell értenie.

Megjelenítések: Ahányszor hirdetései megjelentek a keresési eredmények között.

Kattintások: Azon alkalmak száma, ahányszor a felhasználók rákattintottak a hirdetéseire, vagy azokkal kapcsolatba léptek.

Átkattintási arány (CTR): A hirdetésére kattintó emberek százalékos aránya. Úgy számítják ki, hogy a kattintásokat elosztják a megjelenítésekkel. A CTR nagyon fontos mutatója annak, hogy hirdetései mennyire teljesítenek jól.

Átlagos CPC: A kapott kattintásokért fizetett átlagos kattintásonkénti költség.

Átlagos pozíció: Hol jelentek meg hirdetései a keresési eredményoldalon (SERP.) Minél magasabb a pozíció, annál nagyobb lesz a láthatósága. Az átlagos pozíció azt is jelzi, hogy a hirdetés pozíciója hogyan viszonyul más hirdetésekhez.

Konverziók: A hirdetései által generált konverziós műveletek száma. A nyomon követendő műveletek fiókszinten vannak beállítva.

Konverziós arány: Azon emberek százalékos aránya, akik a hirdetéseire kattintottak, és végül konverziót hajtottak végre.

Minőségi mutató: A kulcsszószinten, 1-től 10-ig terjedő skálán jelentett minőségi mutató azt jelzi, hogy hirdetései, kulcsszavai és céloldala mennyire relevánsak a felhasználó számára. A magasabb minőségi mutató alacsonyabb CPC-t és jobb hirdetéspozíciót jelenthet.

Több tucat más jelentési mérőszám is elérhető a Google Ads szolgáltatásban , beleértve azt a lehetőséget, hogy saját jelentési számításokat hozhat létre az egyéni oszlopokban.